Header

Jag sa till Andreas att jag inte visste vad jag skulle blogga om idag och han föreslog att jag skulle ge er boktips, och så fick det bli! Jag har verkligen haft tur med böckerna jag tog med mig på den här resan, de har varit grymt bra till skillnad från på Rhodos då jag läste tre halvsega böcker. Jag läser verkligen aldrig böcker hemma, men på semestrar och ibland på sommaren i Sverige läser jag som om det inte fanns någon morgondag, haha. Hoppas att det finns några fler av er som gillar att läsa och som kan ha nytta av de här tipsen! Den första jag läste nu, "Jag Fann Dig" av Lisa Jewell har jag ju redan skrivit om så här kommer de andra två jag hunnit plöja:

”Världen utan dig” - Jill Santopolo

Denna hittade jag på topplistan och läste att den skulle passa de som gillade ”Me Before You” och ”En dag”. Den stämde på alla punkter. En så himla verklig, mänsklig och ibland hjärtskärande kärlekshistoria som jag ibland nästan glömde bara var en bok. Sedan älskar jag New Yorkmiljön som alltid får mig att drömma mig bort lite. Historien utspelar sig under flera år vilket gör att man blir väldigt involverad i huvudpersonerna då man får följa dem igenom så mycket. Rekommenderas varmt!

”Midnattsrosen” - Lucinda Riley

Här vet jag faktiskt inte riktigt vart jag ska börja, jag fullkomligen ÄLSKADE den här boken. Utan tvekan en av de bästa jag någonsin har läst! Och det roliga är att jag bara valde den för att den hade fint omslag… haha. Jag måste läsa fler böcker av den här författaren asap! Den var så gripande, fin, hemsk, spännande och nästan lite drömsk/sagolik på många sätt. Den följer flera personer från början av 1900-talet till nutid vars historier flätas samman på olika sätt. Jag läste nästan oavbrutet när jag höll på med den här och kände mig helt tom när jag hade läst ut den. Det är så underligt hur en bok som ”bara” är en bok kan innehålla en hel värld. Jag älskade även att den utspelade sig mycket både i 1910-talets Indien och England, det gör verkligen att man drömmer sig bort lååångt från sin egen verklighet. Om jag rekommenderade de förra varmt så rekommenderar jag denna varmt varmt varmt!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Comments

Hej fina ni! Det är iiinte lätt att få till outfitbilder här alltså, solen går ju ner så himla tidigt. Ofta ligger jag kvar i solstolen när det börjar skymma och när man väl har gjort sig i ordning för att få till middagen på kvällen så är det redan bäckmörkt ute. Vi tog två snabba på min nya fina klänning som jag hade på mig igår kväll i alla fall, med lite hjälp av hotellets belysning hehe. Jag älskar färgerna och mönstret på den, kommer bli fin i Stockholm i sommar också. Jag har köpt den i en liten butik här i Thailand så tyvärr så kan jag inte länka till den.

Idag har det varit lite halvmulet och vi känner oss supersega så vi bestämde oss för att stanna inne på hotellet och beställa room service till middag som ska avnjutas tillsammans med ett seriemarathon. Galet mysigt!

Comments

För några dagar sedan så bytte vi ju som jag berättade ö och hotell, så nu är vi på Koh Phangan (inte för Full Moon Party, utan på andra sidan haha). Vi tycker inte riktigt lika mycket om detta hotell som det förra tyvärr, framför allt pga. stranden och solstolsområdet som inte alls känns härligt att ligga på, men utsikten är inte så mycket att klaga på som ni ser. Hela hotellet är byggt uppe på berget och allt från frukostrestaurangen och spat till alla andra restauranger, poolen och vårt rum har denna magiska utsikt. Jag kan inte se mig trött på den!

Ikväll gick vi ner på den stora stranden och hittade en middagsrestaurang som hade galet god mat där vi kunde sitta med fötterna i sanden och höra vågorna slå precis bredvid, så som man ska äta varenda måltid i Asien enligt mig! Jag återupptäckte fried rice, vet inte varför jag inte ätit det sedan jag var liten? Nu blir det det varje dag tills vi åker hem! Haha.

Comments

I inlägget förekommer reklam för IvyRevel

Jag älskar min nya blus från IvyRevel ! Den gör sig verkligen lika bra här i Thailand som den kommer göra på Västkusten i sommar. Att jag hade dessa löjligt fint matchande shorts i garderoben var bara en väldigt trevlig överraskning, haha. Just nu får ni 20% rabatt på hela sortimentet med koden "STAAF20" om ni är sugna på en likadan eller kanske något annat fint!

Heeej på er finisar! Hoppas att ni har en bra helg hemma i Sverige eller vart ni än befinner er? Våran är superlugn med långa dagar vid poolen och goda måltider på hotellets olika restauranger. Vi gör verkligen inte många knop här borta men det är så underbart och jag tror verkligen att vi båda behöver det här, både efter en hektisk höst och start på året men för mig framför allt för att vila ut ordentligt inför den kommande högsäsongen. Boken jag läser nu är verkligen galet bra så jag har jättesvårt att slita mig, jag tänkta hinna plöja ett kapitel till nu innan vi ska iväg till restaurangen. Hoppas att ni tycker att det är okej med dessa små lägesrapporter just nu medan jag är borta, när jag kommer hem blir det vanlig bloggning med den blandningen av vardag, tips och inspiration igen! :)

Comments

Bikini here / Kimono here (adlinks)

Idag fyller jag 25! Det känns lite som att jag blir vuxen på riktigt, närmare 30 än 20 liksom. När jag sa det till mamma i telefon i går dock sa hon "Fanny, du har varit vuxen sedan du var 12" hahah så någon större skillnad blir det kanske inte. Idag ska vi i alla fall byta ö och hotell så vi ska bli upphämtade i receptionen här snart och körda till hamnen där en speedboat hämtar upp oss och kör oss ca 30 minuter ut till en annan ö. Jag berättar mer när vi kommer fram, nu ska jag njuta av min födelsedag :) Kram!

08.00

Vi diskuterade lite vad vi skulle göra på alla hjärtans dag, tills vi kom fram till att anledningen till att vi inte kom fram till något direkt är för att vi gör det vi allra helst vill göra varje dag här, så vi bestämde oss för att göra det även idag. Så, imorse vaknade vi vid 08 och klädde på oss för att gå ner till poolen och äta frukost. På vägen paxade vi favoritsolstolarna.

08.15

Till frukost blev det maaassor av färsk frukt och färskpressad juice, sedan även lite chokladtema då jag tyckte det kändes alla hjärtans dagsigt! Så, frukten blev matchade med croissanter och crepes med nutella.

10.00

Efter frukosten gick vi tillbaka till rummet för att borsta tänderna och smörja in oss, sedan var det sol och baddags!

12.30

Efter några timmar i solen stod solen som högst på himlen och det var gaaalet varmt. Temperaturen var högst hittills idag på 34 grader så vi flydde värmen lite och satte oss vid vårt favoritbord på restaurangen och kikade ut över stranden medan vi åt lunch.

13.30

Åter till solstolen! Jag läste ut min andra bok idag (ska skriva om den senare) så näst på listan nu är "Midnattsrosen". Jag vet inte vad jag tänkte när jag bara tog med mig fyra böcker, jag vet ju att jag plöjer böcker som en galning på semestrarna men ändå var jag så himla bestämd på fyra. Jag får väl börja läsa A's läskiga böcker när de tar slut... haha.

16.00

Sedan hade vi en couples massage bokad på spat som var uuuunderbart skön. För er som inte vet så är jag en massagegalning och jag tar massage minst varannan dag när jag är på semester här i Asien. Vanligtvis tar jag dock de billigare på stranden men idag lyxade vi till det med hotellets!

17.00

Efter massagen var vi nöjda och glada och satte oss en stund till i kvällssolen och tog något att dricka och jag läste ut min bok.

18.00

Sedan gick vi tillbaka till rummet och gjorde oss fina inför kvällen. Jag sminkade mig ordentligt för första gången sedan vi kom hit och hann även locka håret. A fick välja vilken klänning jag skulle ha på mig och han valde (lite otippat enligt mig) denna favorit som jag själv tycker väldigt mycket om.

19.30

Sedan gick vi ner till stranden där vi hade bokat bord och de hade gått all in med dekorationerna dagen till ära.

20.00

Sedan åt vi supergod mat, lyssnade på alla nostalgiska kärlekslåtar som spelades och pratade om allt mellan himmel och jord. Nu ska vi titta lite Netflix på datorn tills vi somnar :)

Tack för världens bästa alla hjärtans dag!